For 10 år siden etablerte Ullevål sykehus et kundesenter for å bedre servicen til ansatte på Ullevål. Nå er de et kundesenter for ansatte i hele OUS.
I oppstarten på Ullevål var en av hovedoppgavene å håndtere tekniske oppdrag. Men etter at OUS ble etablert, har de fått flere oppgaver og dekker nå alle områdene til Oslo sykehusservice (OSS).
– Fordi vi nå har fått mye større arbeidsfelt, må vi øke kompetansen hos dem som jobber på Kundesenteret. Vi ønsker å gjøre hverdagen lettere for alle som jobber på sykehuset, så ring oss gjerne for hjelp og veiledning, sier Irene G. Fenner, leder for Kundesenteret.

Kundesenteret bistår ansatte når de trenger hjelp til å finne frem til de forskjellige tjenestene i OSS. Du finner mer informasjon på intranettet. Her kan du melde saker du trenger hjelp til. Du kan også ringe 230 27 000 eller sende e-post til: kundesenter@ous-hf.no.
Kundesenteret er organisert i OSS som har ansvar for de fleste tjenestene av ikke-medisinsk art ved sykehuset, slik som f.eks. rengjøring, parkering, eiendom, innkjøp, transport.
– Vi ønsker å gjøre Servicekatalogen (der du bestiller oppdrag) mer brukervennlig. I tillegg er vi i gang med å forbedre og videreutvikle intranettsidene våre. Vi har allerede etablert ett telefonnummer inn til Kundesenteret og dette nummeret ønsker vi å gjøre bedre kjent. Vi ønsker at det skal være enkelt å komme i kontakt med Kundesenteret, sier Fenner.

Elizabeth Skjølaas har jobbet i sykehuset i 32 år. Først som kokk og kontrollør og de siste 10 årene på Kundesenteret. Hun er «ansiktet utad» når du kommer til Forskningsveien hvor Kundesenteret har sine lokaler.
-Jeg liker mennesker og vil at de som ringer eller spør oss om hjelp skal bli fornøyde, sier Skjølaas smilende. Hun trives i jobben sin, og det kan du se på henne, «ting blir hva du gjør dem til», sier hun smilende i det neste telefon ringer.
Servicekatalogen
I Servicekatalogen kan du melde inn behov og tjenester som er definert i følgende kategorier:
- Arealforvaltning – endringer og prosjekter
- Håndverker – rør, strøm, vaktmester
- Kjøkken
- Transport (ROR) – vareforsyning – lånesentral
- Renhold
- Tekstil
- Kundesenter (under arbeid)
Du finner Kundesenteret i Forskningsveien 2B.
Telefon: 230 27 000
Kontakt Kundesenteret når du trenger hjelp til:
- informasjon om tjenestene i Oslo sykehusservice
- veiledning om parkering samt behandling av parkeringsklager
- veiledning i bestilling av oppdrag i Servicekatalogen
- bestilling og administrasjon av mobiltelefoner
- oppdatering (innlesing av tekst) av telefonsvarere
- taxikortbestillinger
- skjema for bestillinger av tjenestebevis
- håndtering av rabatter og tilbud til ansatte
- påmelding til pensjonskurs
- utlevering av koder til sykkelparkering i Forskningsveien
- reservasjon av stands i fellesområder
- oversikt over møterom og auditorier
- administrasjon av sykehusverter
Legg igjen en kommentar